Czy ulotki marketingowe stanowią dobrą formę reklamy noclegowej

Ulotki marketingowe stanowią jedną z podstawowym firm reklamowych wielu branż gospodarczych. Oznacza to, że szereg firm oraz przedsiębiorstwa inwestuje posiadane środki finansowe w tego typu zabiegi marketingowe. Najczęściej odnosi to pożądane rezultaty. Sytuacja jednak nie sprawdza się w przypadku prowadzenia działalności wypoczynkowej w miejscowościach turystycznych. W takim zakresie nie warto ponosić kosztów na reklamę w postaci ulotek, a zainwestować w inne formy reklamy, na przykład internetowej. Noclegi w górach są wybierane bowiem zanim przyjedziemy w konkretne miejsce, a więc dokonujemy selekcji na podstawie informacji pozyskanych od poprzednich użytkowników albo ze stron internetowych danego ośrodka, czy innej placówki noclegowej. Nasze ulotki musiałby zatem dotrzeć do szerokiego grona odbiorców w całym kraju, co jest zdecydowanie niemożliwe. Nie mamy bowiem informacji gdzie oraz do kogo kierować nasza ofertę. Ulotki mają zastosowanie wtedy, gdy możemy rozdać je wśród okolicznych mieszkańców i to oni będą stanowić grupę docelową naszych działań. Jeśli oczekujemy turystów spoza granic danej miejscowości oraz okolic nie możemy zastosować formy ulotek. O wiele większe rezultaty przyniesie posiadanie strony internetowej lub też wykupienie standardowego ogłoszenia medialnego , czy prasowego.